Var din egen bästa vän.

Att ge råd till andra kan vara svårt ibland men ändå på många sätt mycket lättare än att ge sig själv råd. När jag tänker på mig själv tänker jag på ett helt annat sätt, jag sätter inte mig själv i fokus på samma sätt som jag sätter andra i fokus när jag ska ge dem råd. Dessutom när du ger råd till andra personer som befinner sig i svåra situationer kan det te sig ganska självklart vad de borde göra även fast det inte är lätt att efterleva.
Jag har hamnat i en lite knepig situation och jag tänkte på vad jag borde göra. En stund senare tänkte jag vad jag skulle ge för råd om det var min bästa vän som frågade. Det blev två helt olika saker. Jag bestämde mig för att bli min egna bästa vän, gav mig själv ett råd och jag tänker hålla det no matter what. Jag har varit nära att bryta det sisådär 1392 gånger men jag tänker inte göra det och vet ni varför? Därför att jag gillar mig!

/tiny


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: bevöver bara lite vägledning hur jag kan förbättra mina texter och så

2009-11-07 @ 15:46:16
URL: http://beloni.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0