22/2 - 09

Vilken seg men skön dag. Har inte gjort mycket vettigt men jag är helt slut efter jobb hela helgen. Nu sitter jag i soffan och myser med Gossip Girl, vindruvor, chips och smarriga muffins.

Hallonmuffins


12 portioner | Normalstora formar, 12 st/plåt

Källa: Allt om Mat

Insänt av Lovisa Gillberg


125 g smör el margarin
2 1/2 dl socker
2 ägg
1 dl mjölk
5 dl mjöl
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
2 1/2 dl hallon


Rör smör och socker vitt och fluffigt. Tillsätt äggen och rör i mjölken. Blanda de torra ingredienserna och blanda ner i smörblandningen. Rulla hallonen i mjöl och rör ner i smeten. Häll över smeten i lagom stora formar och grädda i ugnen i 20-25 min, 200°C.

Vi gjorde med blåbär och hallon istället och dom såg lite mysko ut men helt underbart goda!
/tiny


Kommentarer
Postat av: Karro

Gaaah! Jag vill också bo i Borlänge!

2009-02-22 @ 20:04:46
URL: http://karroj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0