Trötta tankar.

Nej men fy, ingen spännande dag det här. Har pluggat, städat lite, pussat på Chilton, handlat och pluggat igen. Min första "lediga helg" på länge känns det som. Har jobbat tre helger och tre onsdagar i black jacken så det är välförtjänt och välbehövligt, men får jag vara ledig? Ja alltså jag ska inte jobba men vad gör det när jag har 4 tentor inom loppet av en vecka, ska nog kunna sysselsätta mig. Båda min kropp och min själ skriker gör något kul, iväg på något spännande. Jag önskar att det gick. Prestationsångesten blandat med "jag hinner aldrig göra något roligt" ångesten ligger tät. Visserligen är både fotboll och Chilton roligt men just den här gången behövs något mer. Något spontant, något galet. Skulle så gärna varit i Stockholm i helgen, gått på grönan och kollat på sommarkrysset. Caroline af Ugglas och Scotts, hade varit hur kul som helst. Innan det shoppat och käkat på TGIF kanske avlusta kvällen med utgång. Nej men jag är inte bitter. Jag gillar att sitta hemma och plugga fredag, lördagkvällar. Gå ut i Borlänge är ju väldigt spännande också. Jag kan absolut ha hur kul som helst i när jag går ut här, men jag skulle inte gråta över att få se något nytt.

Förresten igår när jag jobbade kom det fram ett par killar och pratade, jag frågade om dom hade haft en trevlig kväll. Varav en svarade att ja kompisen hade haft kul men inte han, för vi tjejer är konstiga tydligen. Sällan man hör det. Vi är bara olika. Fast jag är nästan beredd att hålla med om att vi tjejer är konstiga ibland, vissa gånger förstår jag inte alls hur jag själv tänker. Vi tjejer ska alltid analysera så himla mycket, fast det kanske killar också gör. Varje ord, varje punkt i ett sms ska granskas in i minsta detalj, vill han ses eller inte och vad vill han egentligen. Jag har kommit på en sak, kan det vara så att killar är mycket enklare än vad vi tjejer tror, men att vi gör dom mycket mer komplicerade genom att analysera dom som om killar tänker på samma sätt som tjejer? Hmm jag är trött och känner att det börjar bli aningens flummigt men vad jag funderar på är om inte killar är ganska lätta att analysera om man inte tänker hur skulle jag ha gjort? För jag är tjej och då blir det helt fel.. Vad skulle en kille göra i den här situationen och hur svårt kan det vara att komma på? (;
Äsch jag ger upp, ber om ursäkt för att allt flum och ser fram emot att få gå dejt med international economics boken imorgon igen, en för övrigt väldigt lätt analyserad dejt..

God natt!

/tiny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0