Jobbhelg

Då var den här helgen nästan slut och lika bra är det för jag har jobbat hela helgen(= Som vanligt med andra ord. Har nyss kommit hem från jobbet faktiskt, borde sova men jag kan inte.
Måste börja med att berätta en incident som hände när jag och Anna var och handlade i fredags. Vi ställde oss i kö och framför oss står två män, som alltså inte känner varandra. Mannen som står först går och packar varorna medans kassörskan jobbar på. So far so good. Mannen bakom kön betalar men säger efter, men vad är det här för grejer? eeeh nu har jag betalat dina grejer. Han hade alltså betalat för den andra mannens varor. Jag och Anna  bytte snabbt kassa dels eftersom dom skulle reda ut missödet och dels för att vi höll på att  bryta ihop av skratt. Jag undrar bara vad hände? Alla måste ha vart i sina egna små världar. Undra om mannen som fick "slapp" betala tänkte att heeey han där verkar vara  på väg att betala  mina grejer om jag packar fort och skyndar kanske han inte märker nåt d:
Jobbade i fredags och träffade såklart på en person som jag absolut inte hade någon lust att träffa. Och det tog mig ända tills nu att inse att personen ifråga inte är ens är värd skiten under mina skor. Personer som inte behandlar mig med respekt borde inte få vare sig respekt eller nåt annat från mig heller. Hur svårt ska det vara att sätta ner foten och säga att det är nog? Det är väldigt svårt men nu är det dax.
Som sagt jobbade i fredags kom hem vid strax efter tre nån gång och skulle upp till stallet vid sex. Det är smällar man får ta när man planerar dåligt och ska tävla. Ja jag och Chilton tävlade idag, fråga helst inte hur det gick! Fråga hur det gick på framridningen för då gick det bra (; Han är inte så van vid ridhus och vara iväg på tävlingar längre han var liiiiite spänd och stressad. Så för att sammanfatta tävlingen så ja Chilton skötte sig inte så bra och jag red inte bra heller. Men men bättre lycka nästa gång.
Har jobbat i baren ikäll var skit kul. Känner verkligen att det går bättre och bättre. Det var lite kul för när jag och Robban var och fikade för någon dag sen diskuterade vi vilka drinkar jag kan, (inte så många) och då lärde jag mig Ragnar och idag fick jag faktsikt en sån för första gången och jag kom ihåg vad det var i, så det var lite roligt (= Så har jag lärt mig lite andra drinkar också och jag slappnar verkligen av mer och mer.
/ tiny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0