Strålande tider, härliga tider.

Det började igår egentligen. Jag skulle göra brända mandlar till min pappa. Jag skulle skålla mandlarna och allt gick som på räls tills jag skulle hälla av vattnet. Ett gäng mandlar följde med vattnet. Tyckte att det blev lite för lite mandlar kvar men jag lät mig inte nedslås. Jag hade ju en till påse med mandlar, så jag kokade upp mer vatten. Allt gick som på räls tills jag skulle hälla av vattnet. Inte en enda mandel ville ligga kvar i kastrullen. Nej då allihop följde med vattnet. Tyyyyypiskt orkade inte ens bli arg. Blängde bara på mandlarna och gav upp. Nåja lite mandlar var ju skållade och inte nere i min diskho i alla fall. Det blev liiite mycket florsocker när jag skulle göra dom brända mandlarna så dom var liiite svåra att få isär. Men dom var goda, så min pappa var nöjd:D
Måndag ny dag nya möjligheter.  Eftersom jag tänkte tävla på lördag så fick jag en ide om att lite träning innan är på sin plats. Jag byggde upp lite fina hinder på ridbanan och skulle hämta min häst som sprang iväg när jag kom *suck*. Fredrika fick minsann ta honom på en gång, tyyyyypiskt. Men skönt att slippa jaga honom(= Nåja när vi kommit ut och skrittat fram så började det självklart regna, KUUUL. Nåja vi fortsatte ändå och ja det gick hyggligt. Problemet kom när vi rev och jag var tvungen att sitta av och lägga upp bommen. Eller problemem började snarare när jag skulle hoppa upp. Eftersom Chilton gick iväg och jag försökte hoppa upp ändå, då började sadeln glida. Vilket i sig inte hade behövt bli ett problem om jag inte, när jag skulle ta ur foten ur stigbygeln vinglat till och stött till hinderstödet som givetvis ramlade( vi har inte världshistoriens mest stabila hinderstöd.) Chilton blev självklart rädd och drog iväg och lyckades knuffa ner mig så jag ramla också. Allt var en enda röra av hinder och Sandra. Jäjää gick bra med oss båda så vi hämtade andan och jag klättrade upp igen, utan missöden den här gången. Jäjä var tvungen att hoppa nåra språng till och då kom Chilton på att hoppa är KUUUUL, så han började dra efter hindren och när vi inte kom överens om vilket håll vi skulle åt så tvärstannde vi inne i staketet. Fin kommunikation. Fick till ett par riktigt fina språng efter många om och men och tänkte att vi travar runt rundbanan och möter Fredrika på Corelli så kan vi skritta med dom. Det gick sådär. Vi kom en bit Chilton tvärstannde och vände på ja inte en femöring för dom var ganska stora i jämförelse med Chiltons vänding. Inte nog med det han drog i panik. För en häst? Är det normalt? Jag såg gräset susa förbi därnere men jag lyckades sitta kvar och få stopp på honom. Fredrika undra vad vi höll på med, vi det var inte vi, det var CHILTON! Han är min söta monster häst men idag tog han det liiite längre än vad han brukar. När jag skulle plocka bort hindren råkade jag slå Chilton på nosen så jag antar att vi blev kvitt?! Ridlektion för Ann imorn hoppas han sköter sig!! Tävling på lördag, igen hoppas han sköter sig!
För övrigt så ringde Anna, hon saknar mig.;)
CC har lyst upp hela förra veckan faktsikt. Det finns alltså en människa som är lika hmm speciell som jag? Hahaha, och vi har hittat ett jätte kul fotbollsspel på msn.
Återkommer när det hänt nåt mer fantastiskt i mitt liv (= Ja just ja en liten detalj, jag fick inte så lite ont i mitt knä och min fot när jag red. Och nu efter känns det som att min rygg ska gå av. Strålande tider härliga tider. Tur att youtube finns!

Kommentarer
Postat av: CC

du skrev inte att jag vinner som f-n på fotbollen :D

2008-11-11 @ 20:46:53
Postat av: Tiny

Det är lögn CC LÖGN! det är fult att ljuga! (=

2008-11-11 @ 23:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0