Morgonhumör

Jag insåg en sak imorse, skulle till stallet och släppa ut hästarna vid 7, m hur orkar du åka dit till 5?? Ja i vilket fall som helst så skulle jag cykla ner till mamma och pappa och få låna bilen, men mamma ringde och väckte mig imorse och sa att hon skulle hämta mig för det snöade ute. So far so good. Jag somnade om och gick upp 2 minuter innan mamma kom fick på mig kläder och lyckades ta mig ut i tid!! Problemet med min mamma är att hon alltid vill prata med mig, en vanlig dag är det iofs inget problem utan bara trevligt. Men på morgonen, snälla lämna mig bara ifred. Jag klarar inte av att småprata innan jag vart vaken några timmar och allt jag säger är ändå bara fruktansvärt otrevligt. Nu är frågna borde jag ändra mitt morgonhumör eller skulle världen kunna tänka sig att vara tyst tills jag vaknat? Ska det vara så svårt?? Dessutom måste hästarna vara så irriterande på morgonen?? Kan dom inte bara stå stilla tills täcket är på och gå lagom fort ut i hagen. Nej då det ska springas runt i boxen, en häst går så långsamt så jag skulle kunna ta ett steg var femte minut, och en annan bara springer. Det är bara min häst som är söt på morgonen och Robin lite(= Förutom när dom bestämt sig för att ge jävlas och båda tränger in sig i Chiltons box, det är bara mig dom gör så emot på morgonen. WHY ME? Jag tror dom känner på mig att mitt humör på morgongen är, ja jag är ganska lättretad men på två nötter som ser helt sjukt nöjda ut med att lyckats med ett bus hur ska jag orka bli arg på dom? Jag brukar mest sucka och berätta kärvänligt att jag hatar dom. Ja alltså jag hatar dom inte så mycket och bara på morgonen. Imorse kom en man och skulle fixa med vattnet och mycket sympatiskt man. Han gjorde sitt, vi konstaterade att det är skit väder ute och sen var han tyst. SKÖNT! Hade fel personer kommit till stallet imorse hade det kunnat blivit världskrig. En liten rolig sak i alla fall så här i efterhand var när jag skulle väga hö var att jag la bort hövågen och hittade inte på den igen. Jäjä inte hela världen för så noga är jag inte med att väga höet. Problemet är att det inte min våg och jag orkade inte leta, så jag ringde och skulle fråga var den var köpt och åka och köpa en ny. Fick dock inget svar så jag släpade mig upp på höskullen och se där låg den, mitt framför mig. Så typiskt mig när jag är trött.  Nu kanske ni tänker att haha hon har säkert tappat bort höpåsen själv men icke! Jag är helt säker, eller snarare min mamma är helt säker för det var hon som hängde ut höet.
Min mamma som jag för övrigt nästan glömde hämta när hon slutat jobbet. Jag satt ju och hade börjat på mitt blogginlägg när jag kom på att oooop mamma slutar om tre minuter undra om hon vill ha skjuts hem (=. Jag är trött ok?
Ingen träning för mig idag har ont i knäet)= ska kolla upp det på tisdag, och det ser jag inte fram emot!!
Nåja nu ska jag laga lite mat och städa sen jobba ikväll. Kanske ska plugga lite innan också? (=
/ tiny
Känner att jag måste lägga in ett youtubeklipp idag också. Nåt man blir glad av!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åååh det var verkligen tusen år sen man såg på Nalle Puh !!Hihi blev glad ^^

2008-11-12 @ 21:36:19
URL: http://eachan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0