Att våga vara stolt

Har nyss kommit från stallet sitter och tittar på desperate housewives och bloggar lite i pauserna. Det är en sak jag som jag tänkt på hela dagen, varför vågar man inte visa att man är stolt över sig själv? Har två exempel:
Det första är att när jag var tillsammans med mitt ex gick jag upp ganska mycket i vikt, det berömda sambosyndromet ni vet (; Nu är jag på väg att gå ner dom där fina sambokilona, men det gör jag för min egen skull. Vad alla andra tycker bryr jag mig inte så mycket om men jag vill ha mina favorit jeans igen. Inte långt kvar nu och det är jag stolt över!! I vilket fall som helst så känner jag att jag är nöjd med mig själv, men det måste man ju hålla för sig själv annars kan ju nån tycka att jag skryter. Nej nu jäklar, jag tänker inte skämmas för att jag är nöjd mig mig själv, mullig eller ej. Jag är söt i vilket fall så det så. Och inga avundsjuka elaka kommentarer från en främling eller en "vän" kan ta det ifrån mig.
Det andra exemplet är: I dag när jag skulle rida för Ann så undra hon hur det har gått för oss efter alla skador. Jag började säga att jo det har gått frammåt jätte mycket,  vet inte vad som har hänt. Men jag var tvungen att ändra mig för jag vet vad som har hänt. Jag har kämpat och tränat hårt och eftersom det bara är jag som tränar Chilton så måste det ju faktiskt vara jag som gjort det bra. Så varför ska det vara så svårt att säga? Jag är stolt över hur långt jag och Chilton kommit. Så nu var det sagt är jag en sämre människa då? Synd i så fall för jag känner mig glad så då var jag väl vara en sämre människa. För jag är STOLT över mig själv och hur långt jag har utvecklat Chilton. En annan intressant sak som både jag och Maria tänkte på idag var följande: När man rider själv så känns det bättre än när man rider för tränare. Ta till exempel när jag red på banan sist och det gick riktigt kanon bra, jag svävade på moln. Idag gick Chilton lika bra men Ann påpekade massa små saker som vi kan göra ännu bättre, och då känns det som att det gick sämre än när jag red själv. Men jag skulle ju för allt i världen betala 200 kr för nån som inte ser vad vi kan förbättra eller hur? Det hade ju vart helt meningslöst och inte minst att kasta pengarna i sjön. Nåja efter moget övervägande så kan vi alltså summera ridlektionen med att det gick bra. En mindre incident när vi skulle rida ut till banan bara, det kom en bil OCH en cyklist, Chilton trodde det var stoooora monster som tycker om att äta en liten Chilton till middag.
En annan föjetong i stallet är vem har stulit Sandras höpåse? Jäkla nötter, jag har letat överallt och jag är säker på att jag hade fyra höpåsar i förrgår och igår hade jag bara tre. Provade skriva ett meddelande på tavlan igår, hjälpte inte. Så idag skrev jag ett ARGT meddelande på tavlan. Kan inte folk skaffa sina egna påsar? Ja men seriously jag köpte 4 påsar för att jag vill ha 4 påsar, inte tre!! Dessutom känner jag lite så här: Om man inte har råd eller ork att köpa egna påsar då ska man inte ha häst heller. Sluta talla på mina grejer!!! Förstår inte problemet med att hålla reda på vad som är ditt och vad som är mitt det lärde man sig som barn. 

Nåja nog om det. Desperate Housewives var fabulous! Resterna av gårdagens pizza var inte fullt lika fabulous men är man lat får magen lida(= Känner att det är en sak till jag måste få sagt innan jag kan lägga ner det här för idag(=. Jag är så less på avundsjuka tjejer. Nästa gång du ser en tjej som du ser på stan och tänker nåt mindre snällt om så fundera på varför du gör det? Jooo för att du antagligen är avundsjuk, hon ger dig kanske komplex? Varför inte bara tänka oj vad hon va fin och gå vidare utan att säga nåt elakt till nån kompis. Och den värsta avundsjukan är bland kompisar, den gör mig illamående. När man snackar skit om nån, så visar det bara hur avundsjuk du är själv och hur dåligt självförtroende du har. För inte skulle du väl behöva hacka ner på andras rumpor, bröst, kläder eller vad det nu kan vara om du var nöjd med dig själv?
Jag tycker alla borde tänka Im fabulous och bara sluta hacka ner på andra.
Här kommer en bild på mig och min häst.

Jag och min häst

Har blivit aningens beroende av youtube på sistone så ja ni förstår här kommer en låt som passar för dagen! Blev inte den låten jag tänkt först men den här skicka Thea till mig igår och ja den e grym! Nu ska jag spöa CC i fotboll på msn MOOHAHAHAHA



 

// fabulous tiny (;

Kommentarer
Postat av: M:)

Ett mycke bra inlägg s!! så bra skrivet=) puss!

2008-11-12 @ 07:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0