Självisk?

Jobbade igår som vanligt. Är trött som en liten gnu. Alex ringde och väckte mig imorse, men det var bra att du ringde! Inte så kul att vakna bara.
Jag blir så less på människor som tror att dom känner dig bättre än vad dom gör. Tex så "är jag självisk för jag är så himla upptagen jämt". Självisk? hmm jag jobbar som en tok för att kunna köpa julklappar till nära och kära. Är det själviskt? Jag tar hand om min häst och spelar fotboll, men är man självisk för att man har ett intresse? Förrutom det så pluggar jag. Jag försöker träffa mina fantastiska vänner (dock inte dom som kallar mig självisk) så ofta jag kan. När hade jag en dag och tog hand om mig själv? Det minns jag inte ens, så det känns inte riktigt rättvist. Å andra sidan blev jag kallad elak för att jag inte ville träffa en person i somras också. Men är det inte mer elakt att låtsas vilja vara med någon än att säga tyvärr det här känns inte bra för mig? Ja vad vet jag det kanske är jag som har en vriden syn på det hela. Jag gillar ärlighet. Inte ärlighet till varje pris för ibland tycker jag att det är bättre att inget säga när man vet att det jag säger kommer såra otroligt mycket, till ingen nytta. Jag påstår inte att jag är världens ärligaste person men jag försöker, och jag umågs inte med människor jag inte tycker om.
Hittade riktigt kloka ord i en bok jag läser, många borde nog verkligen tänka över det som står. Speciellt tjejer tror jag.
"Innan du söker bekräftelse hos andra bör du försöka hitta den hos dig själv."
Nej nu ska jag sova, sen får vi se vad som händer idag. Mycket fram och tillbaka..
/tiny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0